júl

Első ITKE horgásztábor

ITKE horgásztábor a Karszt tó partján

Július 22-25 között rendeztük horgásztáborunkat Bántapusztán. 18 lelkes horgászpalánta tette próbára tudását, illetve szerezte első élményeit. Érkezés után táborállítás, sátorverés némi szülői segédlettel. A táborlakók közös eligazításon ismerkedhettek az alapvető szabályokkal, játékos keretek között bemutatkoztak egymásnak, ebédnél szülinapos táborozót köszöntöttünk, majd máris a közepébe vágva irány a part! Az időjárás borús, esős volt, de halaink étvágyuknál voltak, nem sokat kellett várni az elsőre. A tó igazi „nagyhalas” víz komoly pontyokkal, amurokkal. Estig vígan „görbült a bot” komoly esővel is dacoltunk, de kitartásunk eredményeképp szép fogásokkal élmény teli napot zártunk. Két beázott sátrunk, felszerelésünk, a tartalékból pótoltuk, mindenkinek jutott száraz meleg hajlék. Takarodó után a sátrakból még sokáig hallatszott sutyorgás-mocorgás, az izgalom nehezen csillapodott. Kora reggel ébredési sorrendben indultunk új bevetésre. A tó továbbra is adta a halat, így folyamatos fárasztásoknak, fogásoknak örvendezhettünk. Menet közben folyamatosan ismerkedtünk a különféle szerelési csalizási praktikákkal, dobni tanultunk, észlelni a kapást, meríteni a kifárasztott halat, aki sebfertőtlenítés, fényképezés után a „gyere holnap is” búcsúzással térhetett vissza otthonába. A délelőtt folyamán igazi próbatétel várt a gyerekekre, lemondani más javára, örömet szerezni a többieknek, élményt biztosítani mindenkinek. Jó volt látni, ahogy a nagyobbak, tapasztaltabbak segítenek a kisebbeknek tapasztalatlanabbaknak. Igazi csapatszellemről tettek tanúságot, amikor azok, akik már fogtak halat, kapás esetén átengedték a halfogás örömét másoknak! Emlékezetes pillanatokat éltünk át, amikor a tábor talán legkisebb termetű lakója,a legnagyobb pecabottal küzdött ötkilós pontyával, és a sikeres szákolást követően mindenki őszinte örömmel gratulált. Szépen gyűltek a fogások szaporodtak az élmények. A lányok boszorkánykonyhájában keresztrejtvényfejtésnek álcázott titkos csali kísérletek folytak, melynek eredményeképp izgalmas fárasztás, közös szurkolás után megszákoltuk a tábor nagy, nyolc kilós pontyát. Javuló időjárás mellett előkerültek az egyéb játékok is, a kevésbé kitartóak tollasoztak, kártyáztak, társasoztak. A táborba kilátogató szülők jóvoltából bőséges süti ellátmányban részesültünk. Este hamar elcsendesedett a tábor.
Harmadnap beköszöntött a meleg, csökkent a halak kapókedve, nem úgy a mienk, a „kemény mag” rendületlenül lógatott. Délelőtt versenyhorgász bemutatón csodálhattuk az élsport csodás felszereléseit, ismerkedhettünk használatukkal. Benépesült a játszótér, előkerült a foci, séta a tó körül, társas, kártya. Estére is jutott azért izgalmas horgászélmény, hosszas fárasztás után került szákba a négyklós amur népes szurkolótábor tapsától kísérve. A pizza vacsora után maradt még hely, így nyársfaragás azután tábortűz, és szalonnasütés következett. Kitisztult, így rögtönzött kis bemutató keretében ismerkedtünk az ég csodáival, Tejúttal, csillagképekkel, távoli világok szépségeivel.
Reggel horgászás és játék mellett már a táborbontás is folyt, csomagolás, válogatás. Ebéd után összesítettük halfogási eredményeinket. A gyerekek több mint hetven kiló halat fogtak!
Délután még játszottunk egyet, majd elbúcsúztunk egymástól, élményekkel teli tértünk haza.
Stáblista: a gyerekek horgásztatásáról Kováts Péter és Kováts Apor gondoskodott, az élelmezés és az egyéb játékok gondja Pinka Ildikó, Nagy Andrea, Bánsági Csaba vállait nyomta.
Köszönet a személyszállítást végző falubusznak és a rengeteg felszerelést szállító Mohl Lászlónak!

This entry was posted in Egyéb. Bookmark the permalink. Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.